Utvärdering och optimering av nya och befintliga leveranssystem, leverantörssamarbeten, processer och utbildningar – det är några av de många ansvarsområden som faller på Micaela Bingström, affärsutvecklingschef inom Service Management Payroll på Aspia.

Hennes uppdrag är att säkerställa att Aspias konsulter har de bästa förutsättningarna för att arbeta proaktivt och leverera högkvalitativa tjänster till sina kunder.

– Vårt primära fokus just nu är automation genom intelligent processhantering och digital innovation, men också att skapa arbetsflöden som gör det lättare för våra konsulter att fokusera på att arbeta strategiskt och effektivt. Här ansvarar mitt team för upphandling av de system som våra konsulter dagligen arbetar med, förklarar Micaela.

Micaelas avdelning är en del av kärnan i Aspias affärsområde Lön. Service Management ansvarar för att säkra kvalitet och enhetlighet i processerna inom Payroll, vilket skapar en trygg arbetsmiljö för konsulterna och gör det möjligt för dem att leverera på topp.

– Genom att vi har väldokumenterade och kvalitetssäkrade processer kan våra konsulter vara trygga i att de har stöd för att utföra sitt arbete med högsta precision, säger hon.

"Detta ger konsulterna möjlighet att hålla sig uppdaterade och utveckla sina kompetenser"

En annan viktig del av Micaelas arbete är att säkerställa att Aspias medarbetare inom Payroll har tillgång till relevanta och kvalitativa utbildningar. Detta ger konsulterna möjlighet att hålla sig uppdaterade och utveckla sina kompetenser för att kunna ta en aktiv och strategisk roll i kundernas verksamheter.

– Genom att erbjuda utbildningar och utvecklingsmöjligheter skapar vi en arbetsmiljö där våra konsulter kan vara proaktiva och ligga steget före i sitt arbete, säger Micaela.

Sedan starten har Micaela varit en drivande kraft inom Aspia och hennes karriärresa speglar företagets kultur av kompetensutveckling och självledarskap.

– Aspia satsar mycket på ledarskap, både självledarskap och att leda andra. Det är en inkluderande arbetsplats där medarbetarna ges stort ansvar och utrymme att växa, säger hon.

 "Vi jobbar tätt med marknadsavdelningen för att sprida våra budskap och lyfta fram de moderna lösningar våra konsulter kan ge våra kunder"

Service Management Payroll fungerar också som en viktig länk mellan affärsområdet och marknadsavdelningen. Oavsett om det handlar om att utveckla nya tjänster eller att samarbeta kring marknadsplanering, är Micaela och hennes team involverade i att hitta de bästa lösningarna för både medarbetare och kunder.
 
– Vi jobbar tätt med marknadsavdelningen för att sprida våra budskap och lyfta fram de moderna lösningar våra konsulter kan ge våra kunder. Detta säkerställer att vi alltid ligger steget före och kan erbjuda relevant och engagerande innehåll, säger hon.

Med kunder från en mängd olika branscher, från små företag till stora koncerner, krävs det att ständigt lyssna in ... och se hur Aspia kan ligga i framkant.

Framåt ligger stort fokus på fortsatt automation- och digitalisering av Aspias leveransprocesser- och system, där Micaela har en nyckelroll i att säkerställa att Aspias lönetjänster inte bara är digitala, utan även fullt automatiserade via smart, kvalitetssäkrad teknik. Med kunder från en mängd olika branscher, från små företag till stora koncerner, krävs det att ständigt lyssna in vad marknaden efterfrågar och se hur Aspia kan ligga i framkant.

– Att kunna kombinera vår interna kompetens med innovativa lösningar från våra leverantörer är något jag tycker är oerhört stimulerande. Det handlar inte bara om teknik, utan om att skapa smidigare och effektiva arbetsflöden för våra lönekonsulter.

Till sist, vad är det bästa med att jobba på Aspia?

– Att jag ständigt utvecklas! Varje dag hamnar jag i situationer där jag får nya infallsvinklar eller lär mig nya saker på ett eller annat sätt. Det är väldigt roligt att jobba på en arbetsplats där det finns så många kompetenta, drivna och glada människor som alla jobbar mot samma mål och med samma värderingar.

Snabbfakta

Namn: Micaela Bingström
Titel: Service Management Leader
Kontor: Stockholm

Vill du veta mer om hur det är att jobba på Aspia?

Kul! Vi berättar gärna mer. Lämna dina uppgifter så kontaktar vi dig inom kort. Vi hörs!