Med Aspia Go behöver du bara göra det nödvändigaste när det kommer till bokföring, fakturering och lönehantering. Resten fixar vi. Du får en notis i appen när något behöver göras, och där hittar du dessutom en tydlig överblick av företagets ekonomi.
Med Aspia Go betalar du bara för det du behöver, som det ska vara. Här kan du räkna ut din totala månadskostnad. Alla priser är exkl. moms.
Din totala månadskostnad:
kr/mån
Aspia Go: kr/mån
Uppstartskostnad: kr
Total uppstartskostnad: kr
Total månadskostnad: kr
Är du mer nyfiken på hur Aspia Go fungerar? Här får du svar på några av de vanligaste frågorna.
Här kan du se vad Aspia Go kostar beroende på hur många anställda ni är:
1 anställd
2050 kr/mån
Uppstartskostnad: 1950 kr
2 anställda
2350 kr/mån (2050 kr + 300 kr för extra anställd)
Uppstartskostnad: 2450 kr (1950 kr + 500 kr för extra anställd)
3 anställda
2650 kr/mån (2050 + 300kr/mån x 2)
Uppstartskostnad: 2950 kr (1950 kr + 500 kr per extra anställd x 2)
Det är inga problem, men då hamnar månadskostnaden på 3200 kr, och uppstartskostnaden blir 2 950 kr. I övrigt är allt som vanligt.
Inga problem, vi hjälper er. Då är priset 950 kr/timme, men vi kommer alltid kontakta er med ett kostnadsförslag innan vi börjar ett sådant arbete.
Först och främst behöver vi tillgång till avstämd bokföringshistorik och du behöver ge oss behörighet till bank och Skatteverket. Sedan fixar vi alla administrativa saker som att starta upp system, fixa rätt inställningar, ge tillgång till användarmanualer och lägga upp användare med rätt behörigheter.
Vi ser till att kontrollera din bokföring och historiska värden och finns det några outredda poster eller frågor som hör till perioden före uppstarten, så finns vi där att hjälpa dig att reda ut dessa. Vi ser till att vi får en riktigt bra och korrekt start, helt enkelt.
Det här kan variera lite beroende på vilket system du sitter i just nu. Använder du samma system som vi, så kopplar vi bara på oss på ditt nuvarande system. Superenkelt!
Har du ett annat system så behöver du exportera en SIE4-fil med din bokföring, som vi sedan importerar in i vårt system. Inte särskilt komplicerat det heller faktiskt.
Vårt mål är att göra det så enkelt som möjligt för dig som kund, så att du kan fokusera på annat. Det är dock några saker som vi inte kan göra utan din hjälp. Det är följande:
Däremot har vi smarta funktioner som gör att du inte lägger dyrbar tid på att knappa in långa OCR-nummer, datum och belopp. Ta ett foto med mobilen och vips så är det inlagt i appen. Kundfakturorna skapar du också enkelt och direkt i mobilen.
Man kan dela upp Aspia Go-teamets arbetsuppgifter i tre olika delar. Det som sköts månadsvis, årsvis och sedan supporten som alltid finns tillgänglig för dig.
Varje månad ser vi till att löpande bokföra allt underlag som du skickar in, bokföra löner och rapportera avstämda resultat- och balansrapporter. Årsvis ser vi dessutom till att upprätta bokslut, årsredovisning, stämmoprotokoll och bolagsdeklaration. Vi ser självklart också till att allt rapporteras in till rätt myndighet.
Sedan har vi uppgiften som alltid är aktuell, nämligen att finnas till hands om du stöter på problem eller om det dyker upp frågor. Ett knapptryck och vi finns redo!
Javisst! Årsbokslut, årsredovisning samt bolagets inkomstdeklaration 2 ingår i kostnaden.
Du som kund ser till att allt underlag kommer in till oss (det vill säga fotografera kvitton och de leverantörsfakturor som kommer i pappersformat, e-fakturor kommer direkt in i appen) samt skapa kundfakturor löpande under innevarande månad. Senast den 5:e i månaden efter ska du ha inkommit med det som hör till månaden innan.
Sedan behöver du faktiskt inte ha koll på fler saker. Det finns en supersmidig Att göra-lista i appen som direkt talar om när du behöver göra något. Du kan alltså slappna av, fokusera på annat och bara ha koll på om det dyker upp något nytt att göra i listan. De vanligaste Att göra-korten handlar om att godkänna och betalmarkera en leverantörsfaktura eller godkänna underlag till lön. Ett klick och sen klart!
Sedan är du färdig med ditt. Resten fixar nämligen Aspia Go-teamet! De hanterar bokföringen, stämmer av och rapporterar in resultat- och balansrapporten och ser även till att moms- och arbetsgivardeklaration rapporteras till Skatteverket i tid.
För att med Aspia Go….
Den största skillnaden är att vi kan erbjuda ett mer förmånligt och fast pris för våra lite mindre kunder med Aspia Go (max 3 anställda). Vi tycker nämligen inte att man ska behöva lägga onödig energi eller tid på bokföringsproblematik bara för att man kanske är ett nystartat bolag som inte har budget att lägga på en traditionell bokföringsbyrå. Därför tog vi fram tjänsten Aspia Go.
Jo, det fungerar så här. Tjänsten är framtagen för att passa det lilla företaget där inga kundspecifika anpassningar ska behövas. Genom att du inte får en egen personlig redovisningskonsult (du får ett helt team istället) och genom att all hantering och bokföring sker digitalt med hjälp av AI så blir det helt enkelt lite förmånligare. Och så är ni ju ett mindre företag med mindre komplexa bokföringsbehov förstås.
Ge din dröm om eget bolag bästa möjliga start – låt oss sköta pappersarbetet medan du fokuserar på att komma igång. När du startar med oss får du: