Har ditt företag ingen egen löneavdelning kan hanteringen vara sårbar och hänga på en eller få personers närvaro och engagemang.
Genom att göra Aspia till er löne- och HR-avdelning får ni tillgång till våra specialisters kompetens för att hantera löner, lön för utlandsanställda, utlägg och reseräkningar – helt efter era behov. Dessutom får ni tillgång till våra digitala system för tidrapporter och schemaläggning.
När du outsourcar din lönehantering samarbetar du med ett team av lönespecialister hos oss som hanterar dina anställdas löner. Lönespecialisterna har bred kunskap om hur man hanterar komplexa lönefrågor utifrån kollektivavtal, lagar och arbetsrättsliga regelverk. Vi ansvarar för all typ av myndighetsrapportering såsom AGI, kontrolluppgifter, pensionsrapportering, utmätning och sjukanmälan.
Vi sätter er trygghet först och alla personuppgifter lagras på ett informationssäkert sätt i enlighet med GDPR. Lönehanteringen går att skala efter hur många anställda du har och vi anpassar storleken på vårt team för att säkerställa att du alltid får den hjälp du behöver.
I vårt nordiska erbjudande har ni en och samma kontaktperson som koordinerar samtliga lönefrågor för hela Norden. Era anställda rapporterar tid, reseräkningar etc. i ett och samma system som även har språkhantering på engelska. Vår närvaro i samtliga länder ger oss full koll på lokala lagar och regler.
– Aspia är experter inom sitt område. Om vi skulle hantera allt själva hade vi behövt lägga mycket tid och resurser för att skapa den tryggheten som deras lönekonsulter ger oss.
Johan Bålhammar, vd Nordlo
– Aspia stöttade oss vid val av system, vid själva implementeringen och har även kvalitetssäkrat it-systemen. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs, så de här sakerna måste bara funka.
Amanda Lantz, CFO på Devicia
Guide
Fördelar och nackdelar med egen ekonomiavdelning kontra extern affärspartner.
Läs guiden härVi erbjuder HR-rådgivning och stöd i viktiga frågor som arbetsrätt, lönekartläggning, personalpolicies och upprättande av anställningsavtal. Vi finns nära er och erbjuder HR-rådgivning som bygger på företagares aktuella frågor och behov.
Läs merFöretag och individer som arbetar internationellt står inför utmaningar hur lön, skatt och arbetsgivaravgifter ska beräknas och rapporteras i Sverige. Ta hjälp av Aspia med Expatriate Payroll så kan du vara trygg med att allt hanteras på rätt sätt.
Läs mer om lön för utlandsanställdaFå professionell HR-rådgivning med full koll på komplexa frågor, lagar och regler. Vi erbjuder också utbildningar i arbetsrätt.
Få hjälp att utföra den årliga lönekartläggningen, analysera resultatet och upptäcka strukturella skillnader.
Få hjälp att skapa eller uppdatera er befintliga personalhandbok och andra relevanta policydokument.
MyBusiness Personal HR är ett kostnadseffektivt HR-verktyg som inte kräver egna stora systeminvesteringar från er som företagare.
Med Aspias visselblåsarfunktion får dina medarbetare en säker rapporteringskanal utan att du behöver tänka på administration och uppföljning.
Vässa ert förmånserbjudande med Aspias Förmånsportal. Ett enkelt och tydligt sätt att presentera ert förmånserbjudande till blivande och nuvarande anställda.
Tveka inte att lämna dina kontaktuppgifter – vi hör av oss till dig så snart vi kan.