Samla återkommande frågor och ge tydliga svar i ett enda lättillgängligt dokument för alla i företaget. Särskilt bra för nyanställda som till en början har många frågor och snabbt behöver svar för att komma igång med arbetet.
Personalhandboken är ett juridisk dokument som behöver vara uppdaterat och korrekt. Du får hjälp av våra HR-specialister med lång erfarenhet av att utforma det innehåll just du behöver. Tillsammans sätter vi upp en förvaltningsplan för att göra det enkelt att uppdatera personalhandboken.
Med tillgänglig och tydlig information skapar du trygga medarbetare och minskar risken för att felaktig information sprids. Om du redan har en personalhandbok så behöver den ses över regelbundet. Vi hjälper dig att uppdatera innehållet för att matcha rådande behov och aktuella regler.
Efter genomgång av era befintliga riktlinjer och policydokument får du tips och råd om kompletteringar som gynnar företaget. Du har mycket att vinna på att formulera till exempel en tydlig pensionspolicy, resepolicy och friskvårdspolicy. Med tydlig och inkluderande information skapar du en bra grund för en trygg arbetsmiljö.
Blogginlägg
Personalhandboken ger era medarbetare en tydlig och samlad bild av företagets riktlinjer, rutiner och policies. Här svarar vi på när det är bra att ha en personalhandbok och vad den ska innehålla.
Läs blogginlägget